Wydawca treści Wydawca treści

Deklaracja dostępności

Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl

  • Data publikacji strony internetowej: 1 lipca 2012 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 6 marca 2019 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodów wymienionych poniżej.

Niezgodność z załącznikiem

  • elementy nawigacji strony o niskim kontraście,
  • niepełne opisy alternatywne elementów grafiki szablonu strony,
  • elementy formularzy nie posiadające opisów alternatywnych,
  • stosowanie formatowania mogącego ograniczać czytelność dłuższych bloków tekstu,
  • pliki w formacie PDF, które powstały na podstawie niewłaściwie przygotowanych dokumentów (np. skanów).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 lipca 2020 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 22 maja 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o wyniki audytu z serwisu validator.utilitia.pl

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Koordynatora dostępności cyfrowej Agnieszki Krokowskiej, e-mail: dostepnosc.cyfrowa@zilp.lasy.gov.pl lub telefonicznie: 22 270 71 00.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. Jeżeli termin będzie zbyt krótki, poinformujemy Cię o tym oraz wskażemy nowy termin (nie dłuższy niż 2 miesiące).

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej, zaproponujemy Ci dostęp do treści w sposób alternatywny.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli odmówimy zapewnienia dostępności, możesz złożyć skargę. Masz również prawo odmówić skorzystania z zaproponowanego alternatywnego dostępu.

Skargę możesz złożyć do:

  1. Dariusz Gąsiorowski - Dyrektor Zakładu
    Zakład Informatyki Lasów Państwowych im. Stanisława Kostki Wisińskiego
    ul. Leśników 21 C, 05-090 Sękocin Stary
    Dyrektor przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek, godz. 9:00-11:00, pok. nr 3.
  2. Skargi i wnioski można:
    • przesłać listownie na adres:
      Zakład Informatyki Lasów Państwowych
      im. Stanisława Kostki Wisińskiego
      05-090 Sękocin Stary, ul. Leśników 21 C
    • przesłać w formie pisma elektronicznego przez ePUAP
    • przesłać e-mail na adres: biuro@zilp.lasy.gov.pl
    • doręczyć osobiście do Kancelarii Zakładu

Pomocne mogą być informacje dostępne na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także skontaktować się z Rzecznikiem Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję.

Dostępność architektoniczna

Nadleśnictwo Supraśl, ul. Podsupraśl 8, 16-030 Supraśl

Budynek administracyjny Nadleśnictwa Supraśl posiada 2 kondygnacje użytkowe. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:30 – 15:30

Wejście/wyjście główne do/z siedziby znajduje się od strony szosy Supraśl - Krynki. Wejście usytuowane jest na poziomie czterech schodków przed drzwiami głównymi. Brak jest podjazdu dla osób niepełnosprawnych.

Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym parkingu znajdującym się po zachodniej stronie budynku. Na parkingu wyznaczone jest jedno miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.

W przedsionku wejścia do budynku znajduje się dzwonek, poprzez który zawiadamia się o przybyciu. Goście są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, która otwiera drzwi.

Wejście główne prowadzi do holu, świetlicy oraz korytarza. Sekretariat znajduje się na I piętrze budynku. W świetlicy goście mają możliwość spotkać się z osobą, z którą byli umówieni.

Poruszanie się osób niepełnosprawnych po budynku możliwe jest tylko na poziomie parteru. Nie ma możliwości poruszania się przez osoby niepełnosprawne po wyższych poziomach.

Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.

Korytarze przebiegają na różnych poziomach przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.

W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.

W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.

Po budynku można poruszać się z psem asystującym.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.

Brak jest możliwości skorzystania ze wsparcia tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy, bądź ustalenia terminu spotkania wskazane jest kontakt telefoniczny na nr +48 85 71 31 550 lub e-mailowo na adres suprasl@bialystok.lasy.gov.pl